صفحه اصلی
مقالات
تلاش USD/CHF برای خروج از روند جانبی در سقف شش ماهه

تلاش USD/CHF برای خروج از روند جانبی در سقف شش ماهه

نگاهی به بازار چهارشنبه:

رشد قوی اقتصادی و تورم چسبنده در ایالات متحده، از مهم‌ترین عوامل حمایتی دلار آمریکا در برابر سایر ارزها تا کنون در سال جاری بوده است. همچنین، عدم قطعیت پیرامون انتخابات آمریکا در سال جاری ممکن است سرمایه‌گذاران را به دنبال دارایی‌های امن برده و این امر می‌تواند به نفع دلار باشد. فرانک سوئیس نیز پس از زیان‌های شدیدی که در سه ماهه اول سال متحمل شد و بدلیل تفاوت‌های فاحش در مسیرهای سیاست پولی مورد انتظار بین ایالات متحده و سوئیس، به پایین‌ترین سطح شش ماهه رسیده و کماکان نزدیک به 0.91 دلار در هر دلار ثابت مانده است. تورم سالانه سوئیس در ماه مارس به پایین‌ترین میزان طی دو سال گذشته یعنی 1% کاهش یافته، که همراه با اعتماد بدبینانه تجاری و انقباض در خرده فروشی، می‌تواند نشان‌دهنده احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی سوئیس در نشست ژوئن باشد.

تحلیل تکنیکال:

از منظر تکنیکال، جفت ارز دلار / فرانک در نمودار چهارساعته یک الگوی مستطیل جانبی را در سقف شش ماهه تشکیل داده است. تقویت دلار موجب شده تا خریداران سقف 0.91416 را به چالش بکشند. عبور پایدار از این ناحیه می‌تواند راه را برای رسیدن به سطوح 0.91565 و 0.91730 هموار نماید. نوسانگرهای مومنتوم نشان‌دهنده افزایش قدرت خریداران پس از یک دوره فرسایش است. قیمت‌ها در تلاش هستند تا بالاتر از میانگین‌های متحرک برای ثبت یک سقف بالاتر حرکت کنند.

سناریوی جایگزین:

در صورتی که فروشندگان قیمت‌های بالاتر از سقف الگو را نپذیرند، انتظار می‌رود که روند جانبی به سمت حمایت‌های 0.91133 و 0.90866 ادامه یابد. شکسته شدن الگو به هر طرف می‌تواند نشانه‌ای از شروع یک روند جدید باشد.

رویدادهای تاثیرگذار:

علاوه بر سخنرانی‌های مقامات بانک مرکزی اروپا، گزارش سفارش کالاهای با دوام امریکا در فهرست مهم‌ترین داده‌های اقتصادی روز است که می‌تواند پس از گزارش ضعیف‌تر از انتظار مدیران خرید روز سه‌شنبه، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

هشدار ریسک: محتوای این مطالب صرفا آموزشی و تحلیلی است و به هیچ وجه نباید به طور صریح یا ضمنی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری یا سیگنال معاملاتی در رابطه با یک ابزار مالی تعبیر شود یا مبنای کافی برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری به هر نحو تلقی گردد.

تماس با ما

چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟
ارائه پشتیبانی درخشان مشتریان بخش جدایی‌ناپذیری از فلسفه کسب‌وکار ما است. همکاران ما ۲۴ ساعته در ۵ روز هفته آماده‌اند تا به هر نحو ممکن به شما کمک کنند.

ما را بیابید