صفحه اصلی
مقالات
تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس (WTI): افت قیمت با ادامه الگوی نزولی

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس (WTI): افت قیمت با ادامه الگوی نزولی

تاریخ: 7 می 2024

تایم فریم: روزانه

 روند کلی:

نفت خام وست تگزاس (WTI) از 29 نوامبر در یک روند صعودی قرار داشت، اما با تشکیل الگوی سر و شانه، یک تغییر جهت در ساختار بازار رخ داد. قیمت در ابتدا به قله 84.176 رسید که پایین‌تر از سقف پیشین در 87.097 است و نشان‌دهنده ضعف در قدرت خرید بود. شکست خط گردن در هفته گذشته باعث افت قیمت تا خط روند صعودی شد و در معاملات امروز، فروشندگان موفق شدند رشد قیمتی روز قبل را کاملاً از بین ببرند.

 الگو و چشم‌انداز:

– الگوی سر و شانه: الگوی سر و شانه شکل گرفته است و شکست خط گردن در سطح 80.587 سیگنال فروش قوی‌ای را ایجاد کرده است. تا زمانی که قیمت پایین‌تر از این سطح قرار دارد، چشم‌انداز کلی نزولی خواهد بود.

 سطوح کلیدی:

– حمایت‌ها: حمایت مهم در 76.998 دلار است که شکست آن می‌تواند قیمت را به سمت 74.554 دلار هدایت کند.

– مقاومت‌ها: در سناریوی جایگزین، در صورت بازگشت خریداران به بازار، مقاومت بعدی در 79.611 دلار (در سطح میانگین متحرک 100) قرار دارد. الگوی نزولی با شکسته شدن سطح 84.176 (شانه راست الگوی سر و شانه) بی‌اعتبار می‌شود.

 اسیلاتورها:

– RSI: شاخص قدرت نسبی (RSI) در روند نزولی نزدیک به 30 قرار گرفته که نشان‌دهنده قدرت بیشتر فروشندگان است.

– MACD: میله‌های MACD زیر صفر قرار دارند و خط سیگنال روز دوشنبه از سطح صفر به ناحیه منفی عبور کرده است که یک سیگنال نزولی تلقی می‌شود.

– میانگین‌های متحرک: همگرایی میانگین‌های متحرک 100 و 34 نیز بیانگر ادامه فشار فروش است.

 جمع‌بندی:

در حال حاضر، شکست خط گردن الگوی سر و شانه و قرار گرفتن قیمت زیر 80.587، نشانه‌ای از قدرت فروشندگان در بازار است. شکست حمایت 76.998 دلار می‌تواند قیمت را به سمت 74.554 هدایت کند. با این حال، در سناریوی جایگزین، در صورت بازگشت خریداران، مقاومت 79.611 باید به‌عنوان سطح مهمی برای تغییر روند مورد توجه قرار گیرد.

تماس با ما

چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟
ارائه پشتیبانی درخشان مشتریان بخش جدایی‌ناپذیری از فلسفه کسب‌وکار ما است. همکاران ما ۲۴ ساعته در ۵ روز هفته آماده‌اند تا به هر نحو ممکن به شما کمک کنند.

ما را بیابید